Kinesist

BEHANDELING BIJ UW MAGNUS KINESIST

VERSNEL UW HERSTEL DOOR KENNIS EN INZICHT VAN UW KLACHTEN

Niets is zo frustrerend als het ervaren van klachten zonder te weten hoe die ontstaan en inzicht te hebben hoe kinesitherapie u kan helpen. Bij Magnus willen we van u een partner maken d.m.v. transparante en wetenschappelijk gefundeerde kennis over uw klachten. Een goede behandeling omvat immers een deel educatie. De nodige kennis zal u geruststellen en het nodige vertrouwen geven dat u goed kan genezen en klachten kan voorkomen.

Bovendien is kinesitherapie, wanneer deze goed ingezet word een hoog effectieve en kwalitatieve therapievorm met weinig tot geen neveneffecten. De gezondheidsvoordelen van kinesitherapie zijn vaak onderkend en tweeledig: 1. het is een niet invasieve behandelstrategie (vb. medicatie of een ingreep) en 2. aangezien bewegen een essentieel deel is van kinesitherapie zijn er steeds secundaire gezondheidsvoordelen. Fysieke inactiviteit is immers de 6de grootste bijdragende oorzaak aan vroegtijdig overlijden; Denk hierbij aan de bescherming van bewegen tegen bijvoorbeeld diabetes, hart-en vaataandoening of darmkanker. Ontdek alvast de nodige informatie over onderstaande aandoeningen en de rol van de kinesitherapie.

Opgelet! Dit is slecht een kleine selectie van de klachten waarvoor u bij ons terecht kan. Kom dan ook op een later tijdstip terug voor nieuwe info fiches. Wilt u graag een bepaalde aandoening in de lijst zien, aarzel dan niet om ons te contacteren.